Topowi gracze a Tekken 6

Strona została przeniesiona na HTTP://BACKDASH.PL.

The site was moved to HTTP://BACKDASH.PL.

27 Komentarzy

21 12 2009
Di

Fabrizzio nie odpowiedział na wszystkie moje pytania, więc części z nich jeszcze nie opublikowałem. Pojawią się zapewne przy publikacji opinii kolejnego gracza. A kto nim będzie…? 🙂

21 12 2009
Cambion

No jego opinia jest zupełnie inna niż: Mashtera, Boskona, Ryana??? Dlaczego??? Oto jest pytanie…

21 12 2009
Nevan

Opinią Mashtera i Boskona nie sugeruję się w ogóle bo od dawna przestali liczyć się w temacie Tekkena. Ryan też się chyba kończy, co widać jest od turnieju w Berlinie.

23 12 2009
szyper

Ryan > Bode, zawsze ;]

21 12 2009
Damix

„Nic nie jest łatwe, a nowe akcje i system wymagają dużo nauki”

w sumie gracz,co pierwszy raz widzi na oczy tekkena i pierwszy raz gra w niego,to ma ciężko z gro …

21 12 2009
AKI_WROC_PL

A mnie wk..a te odwoływanie się byłych polskich topów do starych tekkenów że to ,tamto, sramto,Gdzieś kiedyś liczyli sie na scenie wygrali parę turnieji ale co z tego?
T6 to zupełnie inna gra z nowym systemem i w góle zupełnie odmienna od poprzednich części.

21 12 2009
DaeDraug

„Tytuł ten jest z pewnością przeznaczony dla ludzi ze skillem, nie ma w ogóle porównania do Tekkena 5”

I 2nd that! A na smutne zawodzenie części tekkenowej sceny (wiadomo o kogo chodzi…) nie warto zwracać uwagi.

Ogólnie bardzo dobry wywiad.
Wiele z opini Bode osobiście podzielam.
Zarzuty jakoby T6 był „casualowy” i ogólnie nie nadawał się na turnieje wydają mi się bezpodstawne i momentami wręcz śmieszne. Nie wiem jak utrudnienie backadsh cancela w blok, czy ograniczenie SS’a miały by ułatwiać nowicjuszowi wygranie z tekkenowym wyjadaczem…

22 12 2009
PePe

Samej gry w sensie systemu walki komentować nie będę bo jestem totalnym nOOb’em w temacie Tekkena ale tekst:
„Di: … Co sądzisz o grafice Tekkena 6?
Bode: Jest wspaniała …”
mnie rozwalił totalnie. Przecież T6 to najgorzej wyglądająca bijatyka 3D na obecnej generacji konsol 🙂

22 12 2009
Di

Zgadzam się. Podejrzewam jednak, że to jest efekt tego, że wiele osób grających w Tekkena – pewnie również Bode – nie gra w inne gry.

22 12 2009
PePe

Tak się pechowo złożyło ze ja wczoraj przeszedłem do końca Uncharted 2 🙂 I dziś jak odpaliłem T6 to miałem faktycznie opad szczeny (porównania w stylu woda w U2 a w T6, śnieg w U2 a w T6 itp. itd. ). Ale pomijając już U2, zwykłe SC IV czy VF5. Śmiem twierdzić że nawet DOA4 może się bardziej podobać (chociaż jest to bardzo stara gra z czasów kiedy programiści jeszcze nie mieli pojęcia jak korzystać z konsol tej generacji). Jedyna nadzieja w tym że NAMCO się mocno poprawi w T7 – w sumie T4 też miał słabą grafikę (choć chyba nie aż tak słabą względem konkurencji jak T6), a potem wypuścili pięknego T5.

PS. Pokuszę się jednak o małe przemyślenie na temat systemu – najwyżej Di mnie poprawi jeśli coś powiem nie tak. Na podstawie analizy wypowiedzi różnych autorytetów jak i własnych obserwacji (choćby z walk online z Aramisem w SC IV) wydaję mi się że NAMCO w obydwóch grach po prostu przesunęło „ciężar” z szeroko rozumianego skill’a manualnego (chodzi mi głównie movement, bo ciosów JF jest sporo) na „wiedzę” w sensie kompletną znajomość frame daty, combosów, właściwości ciosów, frame i tech trapów wszystkich postaci. Dlatego teraz nawet bardzo „skill’owi” zawodnicy w momencie premiery kolejnej części nie mają takiej przewagi nad resztą. Kiedyś (w sensie w SC II, T3 – Di popraw się mylę) dużo więcej mogli by ugrać „na czuja” polegając głównie na swoim manualu i wyczuciu. Niemniej nowy system wcale nie jest przyjazny (jak to mówił mashter) dla ludzi nie mających czasu na granie – wręcz przeciwnie – teraz trzeba się poświęcić grze całkowicie aby być ogranym na każdą postać pod każdym kątem, bo nie można już polegać tylko na backdash’u czy innej sztuczce (teraz żeby nie było – nie mówie tego w sensie negatywnym że poleganie na dashu to coś nie teges). Jak widać może to rodzić frustrację u osób które dzięki temu zawsze miały przewagę nad innymi. Teraz muszą się „uczyć gry” a nie polegać tylko na swoim manualu. Dlatego mówienie że teraz mogą wygrywać „początkujący” jest mocno obraźliwe bo żaden początkujący nie ma szans w tej grze (o czym się nieraz przekonałem 🙂
Niemniej być może faktycznie teraz mniej manuala jest potrzebne do wygrywania, pytanie tylko czy to źle ?? Ja nie mam ani manual’a dobrego ani czasu na uczenie się wszystkiego na pamięc wiec i tak lipa 😉

23 12 2009
Solo

A ja sie nie zgodze. Modele postaci maja najlepsza grafike i animacje (nawet nie ma porownania do biednych modeli z np. VF5). Areny – sa i slabsze, ale sa i swietne, jakby sie uprzec to taki kosciol w SCIV to sa 4 sciany na krzyz pokryte texturami, ale tam jakos nikt nie robil na to nagonki.

22 12 2009
Cheese

sc2 wymagał manuala? To była bardzo prosta gra.

a w t5/DR w euro/usa wygrywali także ci którzy manuala dobrego nie mieli albo go nie wykorzystywali.

22 12 2009
Di

No właśnie, Calibury zawsze były nastawione na wiedzę i „grę psychologiczną”, a nie na zdolności manualne (oczywiście z małymi wyjątkami).

O Tekkenie 3 ja nie mogę się wypowiadać, bo gram w tę serię dopiero od T5 🙂

22 12 2009
Tenshimitsu

W sumie zgodzę się z jednym: w Tekkenie DR można było wygrać samym tylko movementem, być nie do trafienia dla przeciwnika, co doskonale pokazywał Knee.

W TK 6 wreszcie dodali ciosy, które na pewno trafiają SS, dodali więc element strategii, na którym można polegać.

Ale… gdyby Namco dopracowało tą grę, byłaby jeszcze lepsza. Nie można na przykład polegać na crushach – a gra powinna nagradzać dobre przewidywanie przeciwnika. No i wciąż istnieją pewne niesprawiedliwości w ciosach postaci, które sprawiają, że jedną postacią można grać na wiele ciosów, a inną trzeba się bardzo ograniczać, co nie tylko zubaża grę, ale czyni też tą postać bardziej przewidywalną.

24 12 2009
Velurian_TLT

Bode: Według mnie to najciekawsza kwestia – tytuł ten jest z pewnością przeznaczony dla ludzi ze skillem, nie ma w ogóle porównania do Tekkena 5. Nic nie jest łatwe, a nowe akcje i system wymagają dużo nauki. Starałbym pojawiać się na tylu turniejach ile mogę, żeby pokazywać ludziom, jak grać lepiej.

Świetny wywiad!
No ale ten Bode(szanuje typa i lubie, kiedyś nawet mnie stłukł w turnieju ichwile gadaliśmy) to chyba za dużo razy spadł z wersalki jak spał albo grał w innego Tekkena6!!
Potrafię wykonać chyba każdą akcje w tej grze(nie mówię że zawsze) i widzę że faktycznie gra jest zmieniona ale ZDECYDOWANIE UPROSZCZONA w porównaniu do Tekkena5!!!
Teraz to nawet Tekkenowi Maciek i Ryśio mogą klepać groźne akcje!!

A co żebym nie był gołosłownym to macie konkrety!!
1-dzięki bound’owi mniej się stosuje Dash-punche!
2-Grając mishimami nie musimy już chancelować cd przez wcisnięcie tyłu po to by zrobić np. F+4 kazem czy heniem kiedyć trzeba było zrobić cd, b,f+4 teraz robisz poprostu cd,f+4!!!
3-Gra nie wymaga tak dobrego movementu a taki np. wavedash jest mniej użyteczny.
4-Łatwiej się wykonuje instanty.
5-łatwiej się robi omeny/tallony
6-łatwiej się sadzi elektryki w jugglach( 4xewgf to nawet online zdarza mi sie posadzić teraz)
7-kangur ma mishimowego wavedasha co jest dużo prostrzę od tego co miał!!
8-Paul ma normalne zawsze siadające juglle, nie ma już postaci z resistami na nie.
prawie każda postać
9- najcięższa akcja w grze ch d/f+2 i wybijający ewgf Kazuyamy siedzi mi 4xczęsciej niż w Dr więc też jest prostrzy.

Podsumowując….Bode PierXXXi głupoty i gra w inną grę.

24 12 2009
Cheese

velu, sorki, ale jestes out of date jezeli chodzi o niektore info:P. 4x ewgf jest teraz latwiejsze, i jest to zwykle juggle ale to tylko jest 1 combo, kazio ma teraz mnustwo akcji duzo trudniejszych, chociazby 5x ewgf ktore teraz siedzi na wiekszosc postaci chyba. Ma jeszcze inne trudniejsze i jezeli myslisz ze jestes w stanie zrobic wszystko w tej grze to musze ci powiedziec ze malo o niej wiesz. Wiem jakie sa twoje umiejetnosci manualne i wiem ze jezeli dalbym ci liste np 10 akcji to nie wykonalbys zadnej:P. Instanty robi sie tak samo, ewentualnie inaczej, ale nie latwiej:P. A d/p2 ewgf nigdy nie bylo najtrudniejsze, a tym bardziej nie jest teraz. Trudniejsze jest chociazby taunt f,b2, a to tez nie jest jakies bardzo trudne (gdzies tak 3/5 w skali tekkenowej trudnosci).

24 12 2009
TokisPL

Serze, podaruj na Święta Velurowi wspomnianą listę 10 hardów, będzie miał co chłopak robić przez najbliższe kilka tygodni! 😀 Mój kolega może manualnie odstaje od czołówki koreańskiej, ale widzę w tej dziedzinie progres i tobie też nie radziłbym lekceważyć jego umiejętności, bo troche czasu minęło od kiedy ostatnio graliście. No offense oczywiście, dla mnie i tak jesteś top manual w Europie. A z tą listą to serio, Tomkowi by pomogła taka praca domowa! 😀

24 12 2009
Bode o Tekkenie 6 « BACKDASH

[…] TOPOWI GRACZE A TEKKEN 6 […]

24 12 2009
Malekith o Tekkenie 6 « BACKDASH

[…] TOPOWI GRACZE A TEKKEN 6 […]

24 12 2009
Solo

Velus – ale Bode chyba nie mowil o manual, ale o samej mechanice. w T5:DR miales d pupci czy nastepny cios trakcuje czy hominguje bo i tak go stepowales, miales w pupci gdzie jestes na arenie, bo i tak wszystko wkladalo sie tak samo, srednio interesowaly cie przewagi w ciosach, bo pressing byl mniej wazny niz movement. noi i gralo sie na 3 przydatne ciosy. W T6 po takiej wybitce masz ulamek sekundy, aby zorientowac sie gdzie jestes i jaka akcje wykonac, a masz ich multum, czy konczysz WB! czy moze jednak przed sciana i jakies carry, czy bedziesz gral na oki, czy sa kąty, ile jest do sciany itd. Teraz jest tego wiecej, do tego postacie maja wiecej uzytecznych ciosow na rozne okazje (nie na spam, tylko wlasnie na rozne okazje) i mozna znacznie bardziej kombinowac.

Fakt, co pewnie Cie meczy, ze Kazuya stal sie wiekszym turlesem z najlepszym punishingiem, co poradzic. ; o.

25 12 2009
Cheese

Tokisan ja nie lekceważę, ja po prostu realnie oceniam możliwości i wiedzę velka. No bo jeżeli pisze że w tekkenie wszystko by wykonał a za chwilę twierdzi że df2 ewgf jest najtrudniejszą rzeczą w grze kiedy ja to robię jednym palcem to ja stwierdzam fakt że nie wie o kilkudziesięciu dużo trudniejszych rzeczach. I pewnie, mógłbym zrobić listę, ale nie widzę sensu bo dam mu do zrobienia juggle z użyciem super szybkiego wdewgf’a lub dwóch i wiem że tego nie zrobi, bo nie zrobi tego nawet wielu z tych którzy grają miszimami na AS’ach od 10 lat i którzy mają manuala bardzo dobrego. Mógłbym pójść też na rękę i powiedzieć żeby obejrzał kilka cm’ek kaziowych np mainmen’a i żeby zrobił kilka tych trudniejszych juggli (zazwyczaj tych przy końcu) co już jest bardziej realne bo tu wystarcza szybki ewgf, szybki dewgf. szybkie klepanie prostych kierunków i timing:P.

25 12 2009
Zuum

Brecht, brecht, brecht. taunt i f,b+2 jest latwiejsze niz d/p+2 ewgf 😮 Przynajmniej dla mnie. Wywiad jest super. Nie ma co sie powolywac na (nie)znajomosc gry i ogrania w Tekken’a 6 bylych miszczówPolski. W tym Tekkenie latwiej jest nawiazac walke z topowym graczem znajac frame date i byc ogranym na odpowiednie postaci. Ogolnie wszystko prawie na „+”. Wprowadzono bound, wiec taki movement nie pasowal do juggli „w linii prostej”. Musialbym sie kiedys na jakims turnieju zjawic. Znajdzie sie jakis sponsor :> ?

25 12 2009
Velurian_TLT

Serze kochany może się źle wyraziłem, nie miałem na myśli pisząc”akcję” wszystkich juggli świata ale żeczy najzwyczajniej użyteczne i żeczy użyteczne w grze turniejowej
Tak więc nie mówie tu o np. 5x Ewgf (ale ci powiem że z tym zagraniem to ty nie doceniłeś mojej osoby bo zrobiłem to już z obu stron)
Mówię tu o żeczach UŻYTECZNYCH W GRZE takich jak wd u kangura,instanty(które są prostrze, testowaliśmy z GAJDĄ) i reszta punktów które przecież konkretnie wypisałem, imputy są prostrze i koniec.
Nikt nie śmie się nawet porównywać do osób z takimi umiejętnościami manualnymi co ty, ale ty starasz się oceeniać moje możliwości manualne na podstawie wiedzy którą posiadasz jeszcze za czasów kiedy grałem na padzie…W tym czasie rozegrałem TYSIĄCE godzin i walk w VS więc proszę cię serku…nie oceniaj poziomu ludzi których nie znasz bo nikt nawet nie smiał się postawić na piedestale z najlepszymi manualami europy, ale wartość swoją tu znam i pod tym względem to niejednego turniejowego wyjadacza zarżnołbym już jak świnie więc mi tu nie mów że znasz moją wartość….

25 12 2009
Cheese

No i ok, dla mnie wszystkie akcje to wszystkie akcje, a nie wszystkie vs’owe akcje, no ale skoro sprecyzowałeś o co chodzi to spoko:). Wciąż nie wiem o jakie instanty chodzi, no ale nieważne, uznam ze chodzi o jakies zupki instant, te faktycznie robi sie latwiej:P.
No nic, cieszę sie ze znasz swoja wartość i juz nie dziwi mnie ze nie wyszedłeś ostatnio z grupy:P, skoro zarzynałeś tam ludzi jak swinie to i pewnie szybko cie zdyskwalifikowali (taki joke;))).

29 12 2009
Nevan

Jeśli na turniejach używasz jakichś zupek instant to nie dziwię się, dlaczego nigdy nie wyszedłeś z grupy:p. A teraz poważnie, bez zbędnych złośliwości to przez ostatnie 2 lata rozegrałem z Velurianem kilka tysięcy walk i wiem co potrafi i jak bardzo się rozwinął – nie wiem jak grasz teraz Ty, ale biorąc pod uwagę brak turniejowego szlifu to fruwałbyś aż miło.

25 12 2009
Tenshimitsu

A ja mam najgorszego manuala w Polsce. 😀 Ktoś chce ze mną konkurować? 😛

A tak na serio: nie napuszajcie się tak… nie warto. Ważne żeby każdy coś fajnego sobie w Tekkenie znalazł i się przy tym dobrze bawił. 🙂

26 12 2009
Janix

Grafika w tej czesci tekkena zalezy od tego, na jakim telewizorze sie to oglada. Ja juz widzialem na 3-ech TV-kach. Co prawda podlaczenie zawsze przez component (xbox 360 bez hdmi), jednak na jednym LG-ku obraz był naprawdę znakomity. Na Sony (wybaczcie modelu nie znam) w standardzie HD ready nie było szału, natomiast u kolegi z telewizorem (chyba) samsung tez bodajze HDready, obraz był po prostu brzydki. Nie dosc, ze ziarnisty, to widac bylo niska rozdzielczosc tekkena (nawet przy aa on).
btw. widze, ze na necie to jest pełno napinaczy w dodatku na kazdym kroku :/
Dzisiaj własnie przegladalem sobie stronke esreality, a tam pełno postow o niczym, ktore mialy komentowac jakies demka z quaka.
Kazdy tak narzeka na ego mashtera, a sam jest nie lepszy. Widocznie granie nie sprzyja zniknieciu ego, ale mysle ze powinniscie chociaz o tym słyszec…

Dodaj komentarz